Bankrekening : BE70 7352 2105 7025 BIC: KREDBEBB --- Bank adres : OKRA MEEUWEN, 3670 Meeuwen. Klik hier voor contactname.

donderdag 15 september 2016

Fietsvakantie in de Veluwe -Apeldoorn-

Fietsvakantie De Veluwe 2016

Om 8u.00 komen alle deelnemers druppelsgewijs aan, de bus staat al klaar en dadelijk wordt er begonnen met het inladen van de fietsen, dat verloopt prima en om 8u30 zijn we vertrekkensklaar. Het verkeer onderweg valt mee en om 11u15 komen we aan in Apeldoorn aan Hotel Van der Valk – Cantharel.

Dag 1 – Route Kootwijk – 35 km
Na een lekkere tas koffie – thee en een gebakje (alles aangeboden door het hotel) vertrokken we voor onze eerste fietstocht. Aan KP 40 bezochten we Radio Kootwijk (dit was het eerste radiostation) - Aan Halte Assel (vroeger een klein stationnetje midden in de heide) werd halt gehouden en een kleinigheid gegeten. Daarna weer verder en na 35 km zat onze eerst rit er alweer op. Opfrissen en klaar voor een lekker avondbuffet.

Dag 2 – Route Kroondomein – 60 km
We vertrekken in dezelfde richting als gisteren maar al snel nemen we afslag richting “Kasteel Het Loo”.  Een prachtig domein. Hier worden de lunchpakketten opgegeten met zicht op het Kasteel. Het domein beslaat ruim 10.000 ha. Daarna gaan we over het fietspad de oude spoorlijn Apeldoorn-Zwolle. Onderweg passeren we de “Wenunse Watermolen”, dit is een rijksmonument. Langs het centrum van Apeldoorn door het prachtige park rijden we weer naar ons hotel.

Dag 3 – Park Hoge Veluwe – 77 km
Vandaag gaat onze fietstocht naar “Het Park Van de Hoge Veluwe”. Een prachtig natuurpark. Midden in het park ligt het “Kröller-Müller” museum.  Dit is een museum voor moderne kunsten. De ganse dag rijden we weer onder een stralende zon door het park. Onderweg is er ook tijd voor een drankje en speciaal voor ons stond middenin het park een ijskar. Heerlijk genieten van onze dag en de tijd ging weer heel snel voorbij.

Dag 4 – Veluwe Zoom – 75 km
Ons geluk kan niet op, alweer lekker gegeten aan het uitgebreid buffet en een stalend zonnetje aan de hemel. Voor we aan het park aankwamen spotten we al een ooievaar op zijn nest, in het park zelf kwamen we ook Schotse-Hooglanders en enkele edelherten tegen. Tussen de prachtige natuur met uitgestrekte heide, super hoge bomen (eiken - beuken – uitheemse boomsoorten zoals fijnspar, douglasspar en tamme kastanjes) soms tot 40 m hoogte.

Dag 5 – IJsselroute – 45 km
De dagen gingen veel te snel we zijn alweer aan onze laatste zonnige vakantiedag. Na het ontbijt uitchecken en onze koffers veilig weg zetten kunnen we weer vertrekken voor onze laatste fietstocht. Deze gaat langs het Apeldoorns kanaal, daarna door velden en weiden. We passeren Klarenbeek en het Beekbergerwoud. Vele straten en pleinen hebben de naam Engeland, dit betekend “Vochtig weiland”. De terrasjes zijn hier zeldzaam maar ergens goed verscholen vonden we er toch één. Nog effe samen napraten en dan weer richting Hotel Cantharel waar de bus al klaar staat. Fietsen en koffers inladen en weer richting Meeuwen na een super mooie zonnige vakantie.